4 augusti 2016

Hello Norway!

Allmänt

Vad som hänt sedan sist? Mycket. För att sammanfatta radikalt: En godkänd kandidatexamen, många fina soliga avslutande dagar i Göteborg, en studieresa till Paris (fick hela två hp), två intensiva veckor med körkortstagande och en vecka i Sälen med O-Ringen. Om jag hunnit jobba därimellan? Svar: Nej. Men att leva på föräldrarna funkar också bra :)
 
Kommer sakna min sambo och bästa vän Anna. <3
 
Veckan i Sälen blev långt ifrån lyckad orienteringsmässigt och det har jag mina fötter att tacka för. Återigen spelar de inte riktigt i samma lag då de tyckte det var lämpligt med skavsår aka köttsår från helvetet, men hem kom jag med en ytterligare fjärdeplats (tredje året i rad). Detta år i D21-1. Jag hade många fina etapper på G men heter man Agnes så brukar det aldrig gå hela vägen. Nåväl, min tid kommer. Kroppen kändes förövrigt riktigt på topp veckorna innan O-ringen där jag fick in fina löppass med Apladalens Löparklubb, OL med BSOK och ett intervallpass med syster, bröderna Andersson och Mackan som hittat hit från norrlandsskogarna. De som säger att Värnamo inte har några träningsmöjligheter har fel. 
 
Så, vad med livet nu då? Flytten till grannlandet gick i söndags så just nu sitter jag i en lägenhet i Oslos västra delar. Jag åkte dock på rejält med halsont efter sjätte etappen och har varit sjuk sedan dess. Så jag väntar fortfarande på att få ta på mig löparskorna och ta min premiärtur här runt i krokarna. Dagarna fylls istället med turer till Ikea, fix i lägenheten och jobbsökande. Planen i höst är ganska enkel: jobba och försöka träna lite mer. Att öka min träningsmängd från förra året kommer inte bli svårt alls så jag ser framemot lite snabbare tider både i skogen och i löpspåret. Om någon löpintresserad själ läser detta och vill ha sällskap så hör av er. Om någon icke löpintresserad själ läser detta och har vägarna förbi Oslo kan ni också höra av er. 
 
 
Just nu känns det iallafall som att valet om ett sabbatsår är ett väldigt bra val. Enda nackdelen är alla fina vänner som numera kommer vara ganska mycket mer än bara några hus bort.
 
So long! 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress