Sista veckan av skolan spenderades i Rom. Jag är så glad att jag valde att följa med tillslut. Valet var såklart jobbigt, att få springa Venla med GMOK är egentligen inget jag ville missa men chansen att åka till Rom med skolan skulle aldrig komma igen. Vilken tur att jag kan springa Venla nästa år! Sist jag gjorde det var jag 17, alltså fyra år sedan, dags att bryta den trenden!

I Rom var det varmt, vi åt god mat (läs pizza och pasta), gick flera mil varje dag och sög i oss den antika historien. Villa D’Este i staden Tivoli blev snabbt en utav mina favoritplatser. Det är en gigantisk trädgård som utstrålade så oerhört mycket lugn och harmoni. Har ni vägarna förbi Tivoli någon gång så måste ni besöka denna underbara plats.

Dagen då vi skulle besöka Peterskyrkan så lyckades vi pricka in mitt när Påven skulle hålla sitt tal. Kupolen skulle inte öppna förrän många timmar senare så vi valde att lyssna en stund innan vi var tvungna att bege oss mot dagens nästa mål. Jag lyckades nästan ta mig ända fram, men fick nöja mig med att ha några meter kvar. Nu kan jag kryssa av "jag-har-nästan-tagit-på-påven" från min bucket-list! 

 
 
 
 
 
 
 
Här kan ni skymta påven mitt i bild.
 

Väl hemma från Rom började slitet direkt. Två veckors jobb på Lindéns var först ut på sommarens att göra lista.  Men mellan dessa två veckor skulle midsommar firas. Detta gjordes i år i Kullaberg i Skåne. Kunde inte haft det bättre än vad vi hade det. Fint väder, fin omgivning och väldigt fina människor. Vi avslutade helgen med pizza i Halmstad innan jag fick skjuts hem till Värnamo igen.

 

 
 
 
Just nu sitter jag på tåget hem till Göteborg igen, för imorgon går tåget mot Sundsvall, SM-veckan och Sprint-SM. Jag sitter här med en snorig näsa eftersom jag rök på en ordentlig förkylning efter Rom/midsommar som inte helt vill släppa. Men den har två dagar till på sig, så det ska nog gå. Planen är att gå/jogga runt kvalet, för att sedan kötta (om det går) i stafetten och sedan springa den individuella finalen om krafter finns, annars avstår jag. Det är oklart hur detta kommer gå men jag ser positivt på det, och det ska bli riktigt kul att tävla igen. Var ett bra tag sen sist nu!

Efter sprint-SM åker jag tillbaka till Göteborg för att sedan fortsätta mot Falkenberg, och det blir där ni hittar mig i sommar. Där ska jag försöka hitta formen och glädjen i att träna och orientera igen. Och givetvis massa annat kul. Vi hörs kanske efter sprint-SM, senare i sommar eller om ett år, lite svårt att veta. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress