8 februari 2014

#3

Allmänt

3. En plats som haft stor inverkan på dig.
 
Detta är ett ganska självklart val för mig och jag antar att de flesta vet vad svaret är.
Eksjö och min tid på OLGY har satt djupa spår i både kropp och knopp och därför är det platsen som haft störst inverkan på mig de senaste åren.

Elevhemmet
 
Det är tre år som jag minns tillbaka på med glädje. Det känns så konstigt att jag under sista halvåret mest kände mig less på stället och ville ut i världen och prova något nytt. Och när man nu tittar tillbaka på det, inte minns en enda dålig stund. Antar att det är så med platser och människor som betyder så oerhört mycket för en. 
 
Skolavslutning i 1:an
 
Människorna jag träffade där är svåra att ersätta, vilket jag inte heller vill göra. De jag träffade varje dag, varje vaken stund, är vänner jag kommer ha för livet. Vi kanske inte pratar varje dag, inte ens varje månad, men när vi ses är allt som vanligt igen. De är mina bästa vänner.
 
Skol-VM Italien.
 
Jag minns när jag fick samtalet om att jag kommit in i Eksjö. Jag var i Tyskland på utbytesresa när det ringde i mobilen. Det var Svenne som ringde och talade om att han hade en rolig nyhet som jag jag inte fick tala om för någon. Jag minns att jag hade svårt att hålla mig och gjorde snabbt en "hemlig" statusuppdatering på FB.
 
 
 
Hösten kom, och nollningen med den. Tuff period men vi höll ihop och klarade det. Började ny klass, NV10A. Det tog ett tag att få kontakt med de ickeorienterade i klassen men det var värt väntan eftersom jag hittade några tjejer som är guldvärda. Även där hittade jag nya bästa vänner. 
 
 
 
Jag har utvecklats så oerhört mycket som människa dessa tre åren och minnena jag tar med mig därifrån är oändliga.
Vissa frågar mig om jag någon gång ångrar att jag inte gick på gymnasiet hemma och mitt svar blir alltid detsamma; absolut inte. 
Det har varit en resa för livet och Eksjö kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat. Jag hoppas att 5 år i Göteborg kommer bli minst lika roligt och bra, även om det blir på lite andra förutsättningar. 
 
 
Till alla er i Eksjö, jag saknar er och jag hoppas att jag får komma tillbaka och träffa er snart. 
Anette örnhammar

Oh jag blir glad ända in i hjärteroten, en del kommer man riktigt nära under alla år som ni är hos oss, så jag hoppas o tror att vi kommer att ses framöver. Många kramar från din gamla xramamma

Laura

Jag håller med om varje litet ord du säger! Det var verkligen först när man flyttade ifrån Eksjö som man insåg hur mycket man utvecklats som person och hur mycket man lärt sig. Minnena från Eksjö är oändliga :) Jag pratar inte med er tjejer ofta men ändå känns det som att vi vet precis var vi har varandra och att det fortfarande är "vi". Det är en helt underbar känsla :) Puss o kram, saknar dig och hoppas du har det bra i nya lägenheten! :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress