15 september 2013

Göteborg

Allmänt

Då var det söndag igen. Tiden bara springer iväg och om två dagar har jag befunnit mig i göteborg i en månad. 
Jag vet inte om jag skrivit det här på bloggen men det är väldigt många som undrar vad jag gör här så kanske ska ta och berätta det en gång för alla.
 
Allt började med att jag en dag i Juli loggade in på antagning.se. Där lyste ett ord väldigt starkt grönt. ANTAGEN stog det med stora bokstäver. Antagen på arkitekturprogrammet på Chalmers tekniska högskola i Göteborg. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Jag hade hela sommaren gått och hoppats på att inte komma in men mot min vilja så var bokstäverna gröna och inte röda. Lägsta intagninspoäng var 21.7 vilket är exakt vad jag lyckades skrapa ihop under gymnasiet. 
Tiden gick och jag funderade och funderade och kom fram till att jag kanske inte skulle komma in nästa år. Så jag tog helt enkelt chansen. Hur lite studiemotivation jag än hade och dessutom planerat att jobba och resa ett år så tog jag chansen. Jag gick återigen in på antagning.se och tackade ja till min plats. Att jag skulle bli chalmerist och att bo i Göteborg var jag väldigt glad över. Men så var det bara två saker kvar, motivation och boende. Boendet kändes som den lätta delen och efter att ha kontaktat världens bästa Anna så blev det klart att jag kunde bli inneboende hos henne (i Mölnlycke precis utanför Göteborg) under obestämd tid. Grym familj det där!
 
Motivationen börjar sakta komma smygande nu efter fyra veckor in på utbildningen. Jag har hittat några riktigt goa tjejer att hänga med och allt känns så mycket bättre just nu än vad det gjorde för två veckor sedan. Mitt tips till er som är osäkra någon gång, ta chansen och se vart det leder. Om det inte stämmer så är det bara att hoppa av. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress