17 april 2018

Jag flyttar hem!

Allmänt

Hei folkens!
 
Nu var det ett tag sen... ;)
 
Jag sitter i skrivandets stund i vår lägenhet i Oslo och försöker kurera mig. Rök på en förkylning från helvetet i torsdags. Den bara knockade ut mig fullständigt, jag hade inte en chans att stå emot. Mitt immunförsvar, ja ni som vet ni vet... 
Två veckor innan 10mila, med uttagningstester och formtoppning. Ja, det kom ju inte lägligt men gör en förkylning någonsin det? Jag kryssar fingrarna för att jag är frisk nog att gå till jobbet i slutet av veckan.
 
Vad händer annars då? Jo, Oslo-life rullar på. Mest jobb och träning när kroppen tillåter. Många turer fram och tillbaka till Halden i det sista. Men också några turer till stugan på västkusten. Det har varit en lång vinter, och än är den inte borta. Men det är inte långt kvar nu. Längtar så! Något som heller inte är långt bort är min flytt tillbaka till Svealand. Den 12e maj går flyttlasset till Värnamo. Värnamo som jag inte bott i på ÅTTA år. Jag flyttade hemifrån 2010, då var jag 16. Nu har jag nyss fyllt 24. Anledningen till att jag väljer att lämna Oslo lite tidigare än planerat är för att jag har fått sommarjobb/praktik hemma på ett arkitektkontor. Där ska jag jobba fram tills skolan börjar i september (bortsett från sex veckor semester då, hehe). Så, jag ska alltså gå från att vara Oslobo till att bli smålänning igen. Ganska spännande ändå. Och med tanke på att mina föräldrar precis flyttat från ett stort hus till en lägenhet så blir det nog ännu mer spännande. Lite konflikter i vardagen har väl ingen dött av ;) 
 
Min tid i Norges huvudstad har varit väldigt bra. Det var saker som inte blev som jag hade tänkt men är det inte så livet är? Och vem vet, jag kanske kommer tillbaka (för mer än att hälsa på Mats). Dagens planer sträcker sig inte längre än två år framåt.
 
 
 
På återseende bloggen!
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress