3 februari 2015

Änglar och demoner

Tankar

Idag är en sådan dag då allt sätts på sin yttersta spets. En dag då ens egna annars så stora och jobbiga problem blir de minsta i världen. En dag då vi påminns om hur kort livet kan vara och hur hjälplös en kan känna sig. Idag är en dag då jag önskat tusen gånger att ordet "om" fanns och att "om" jag fick chansen så skulle jag säga de orden jag aldrig hann säga. Alla har vi dagar som är sämre än andra. 
 
För nästan 24 år sedan fick himlen den finaste av änglar då min brors liv tog slut alldeles för fort. Sedan dess har många andra värdefulla personer i mitt liv förvandlats till änglar och jag kommer aldrig mer få chansen att berätta hur mycket dem har betytt för mig. Så därför vill jag berätta hur imponerad jag är av mina föräldrar att klara av att förlora ett barn och ändå sprida så mycket kärlek till andra. Ni är de starkaste jag vet, jag älskar er.
 
Idag har jag pratat med några av mina bästa vänner från gymnasietiden, som fortfarande är mina bästa vänner. Vi kom fram till att orden "jag älskar dig" och "jag saknar dig" är ord som används alldeles för sällan. Och att få höra just de orden av sina bästa vänner kan vara det finaste som finns. Ord som kan rädda både liv och relationer. Jag är lyckligt lottad som har så många jag kan säga de orden till, rakt från hjärtat. Så nu vill jag säga de orden till alla mina vänner där ute, jag älskar er.
 
Och nu till demonerna. Vi kan ganska ofta med enkla gester eller ord hjälpa till att utrota demoner i folks huvuden. Vi kan hjälpa människor till ett bättre liv genom att behandla dem som vi själva vill bli behandlade. Klyschigt, men ack så sant. Jag har själv varit med och sett människor i min närhet som lyckats bli av med sina. Huvudspöken som ibland kan vara små och ibland större. Men ibland gör vi allt rätt som i slutändan ändå inte helt räcker till. Demonen förvandlas till något ännu mörkare och tillslut finns det inget kvar utom just ett mörker. När det händer så har våra änglar det bättre där uppe än på jorden bland oss. Där kan de vaka och hjälpa oss här nere att vara bättre människor och leva livet fullt ut.
 
Så mycket kärlek.
<3

Det var jätte fint skrivet Agnes! <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress